maandag 4 mei 2015

Buren/Handlangers


Buren/Handlangers

1. okt, 2014
Toen Marie daar ging wonen en alles nog ok was, gaf zij een keer haar sleutels aan de buren, maar later ontdekte zij, dat de buren binnen kwamen als zij er niet was! Waarom ze dat dacht was omdat ze rare dingen opmerkte, bijvoorbeeld elke keer als ze kleding kocht, zag ze, ook als ze de kleding nog niet had gedragen. dat de buurvrouw meestal dezelfde kleding aanhad. Ook waren er dingen verschoven of er verdwenen dingen.
Om zeker te zijn heeft zij toen een test gedaan met een kamerscherm. Het was een  kamerscherm met losse scharnieren, die je erin en uit kon doen, die zette zij toen voor de ingang van de zitkamer. Nadat wij gewinkeld hadden en thuis kwamen zagen wij dat er een scharnier uit was (van het kamerscherm) en zo wisten wij zeker dat ze binnen waren geweest!
Marie heeft toen haar sloten veranderd, maar in de jaren dat zij en ik gestalkt worden, hebben wij ontdekt dat als ze bv.zendertje moeten plaatsen, of iets anders in huis, dat nieuwe sloten ze heus niet tegen houden!
Kijk maar op ''You Tube'' wat allemaal mogelijk is!
Ze begonnen nu op de pijpen te tikken en tegen de muur te kloppen als wij gingen slapen, maar ook overdag deden ze het. Het geluid kwam dan door de zendertjes die in de pijpen en/of in huis waren geplaatst? (bv. als het in de pijpen zat ging het via hun huis met een verbinding naar Marie's huis).
Ze haalde ook de tv programmas weg, want ze vingen het op, (waar je naar zat te kijken) en haalde het dan weg! Als dit gebeurde belde wij de politie en als de politie weg ging, kwam altijd Marie's buurman naar buiten. Dan begon hij een praatje te maken met de politieman en een keer had hij het met hem over onze tv, toen werd de politieman boos en vroeg hoe hij wist dat het over de tv ging? Met andere woorden zij deden het expres en zij wisten ook dat dat de reden was dat wij de politie hadden gebeld.
Ik wilde een keer een videoband laten zien, (bij Marie thuis) aan een medewerker van de woningstichting, over de problemen in mijn huis, (dingen die ik had gefilmd) maar de buren vingen toen alles op via hun tv.  Ze hadden een ontvanger., zoiets dat je gebruikt om draadloos via de ene kamer en andere kamer een verbinding te maken van audio zoals tv. Zij wisten, nadat ze het opvingen, wat er op de videoband stond en ook precies waar ik last van had en over wilde klagen!
Ook in mijn huis werd mijn tv thuis steeds opgevangen en de programmas weggehaald. Zodoende wist ik dat er contact was met mijn buren, omdat deze dingen nu ook bij Marie gebeurde.
Daarna ging het snel, alles gingen ze nu ook bij Marie doen. De buurvrouw die ons verteld had over de auto werd nu door deze buurman lastig gevallen. Een keer kwam hij binnen omdat hij even bij deze buurvrouw naar de pijpen in de badkamer wilde kijken. Ik wist dat het niks onschuldigs was en dat het met Marie haar woning te maken had en dat hij een manier zocht om met het water en de pijpen een verbinding te maken.
Ze hebben meestal mensen nodig die boven wonen en dat gebeurde ook. De buurvrouw, die boven Marie woonde, was goed bevriend met deze buren en begon hen te helpen.
Ik merkte ook dat mijn buurjongen bij haar boven kwam, ik zag hem niet maar ik hoorde zijn voetstappen boven lopen en hij begon dan te doe het zelve, het waren dezelfde geluiden als in mijn huis en hij maakte ook dezelfde dingen. Ik had ook door dat ik gelijk kreeg en ik vertelde dus mijn vermoedens aan Marie.


28. sep, 2014
Toen ik problemen kreeg met mijn buren, (moeder en zoon etc.), zocht ik een andere woning. Ik ging toen wonen bij mijn familielid en vertelde haar alles, ook toen ik nog geen plannen had om te verhuizen, maar wel de ellende ervoer, woonde ik al veel bij haar. Zij was van een drive-in woning verhuisd naar een 55+ woning en had zelf ook geen makkelijke buren. De tuin grensde aan de andere tuintjes en de buren waren erg nieuwsgierig en werkte haar veel tegen als ze dingen wilde veranderen in de tuin. Als ze bijvoorbeeld iets wilde beplanten en hij vond het geen goed idee dan zei hij dat hij er water en azijn over zou gooien! Ook als ze weleens in de tuin wilde zitten zei hij er iets van, bv, zit je weer af te luisteren?
Toen ze de woning nam was er een hekje die als afscheiding diende in de tuin, maar dat had hij vervangen met een open hekje ( met openingen erin). Ook kwam zijn vrouw constant onverwacht binnen lopen en dat betekend dat ze zelf erg nieuwsgierig waren! Ook vroeg hij haar uit (zij was toen veel jonger).
Omdat mijn familielid, zijn vrouw toen wel aardig vond en vooral omdat hij getrouwd was, had ze  absoluut geen zin om op zijn avances in te gaan! Dit stopte hem niet om steeds snoep en dingen in de gang te gooien, wat wij toen wel waardeerde.
Soms kwam Marie, (mijn familielid), haar tegen en dan vertelde zijn vrouw aan haar dat ze erg ongelukkig was en dat ze wilde scheiden en vroeg haar dan advies en die gaf zij dan ook. Niet wetende dat zij dit vertelde om Marie te testen en om te kijken wat zij met deze info zou doen!
Later ontdekte wij dat zijn vrouw helemaal niet wilde scheiden.
Een keer vroeg ik aan haar of ik mijn auto bij de gele streep mocht zetten, omdat andere dat ook deden en zij vroeg het aan haar man. Zijn antwoord was dat ik de auto daar wel mocht parkeren omdat de gele strepen niet meer geldig waren, (of hoe je dat ook al zeg) dus dat deed ik dan ook.
Een keer, op een hete zomerse dag, kwamen Marie en ik terug van de stad en Marie vroeg mij of ik een rolgordijn voor haar op wilde hangen. Aangezien ik moe was en de zon op het raam stond terwijl ik bezig was om het op te hangen, was ik een beetje aan het mopperen. De deur stond ook nog open en Marie zei dat ik zachter moest praatten omdat haar buren ons konden horen en ik zei dat ik dat niet erg vond. Toen ik daarna naar mijn auto liep, toen zag ik een parkeerbon op mijn voorruit en dat vond ik gek want ik mocht er toch parkeren?
Later zei een andere buurvrouw dat de buurman de politie buiten had staan bellen, terwijl hij bij mijn auto stond en mijn kenteken opnoemde etc.zij had alles gehoord!
Door verdere irritaties heeft Marie een keer er iets van gezegd en dat was het begin van het GROEPSTALKEN! Omdat mijn buren mij altijd afluisterde zochten zij contact met Marie's buren of vice versa?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten